maandag 10 maart 2014

Almere: ziekenhuispersoneel onwel door giftige stof

Personeel van de spoedeisende hulp van het Flevoziekenhuis in Almere is zondagavond onwel geworden. De medewerkers zijn waarschijnlijk in aanraking gekomen met een giftige stof, maar de brandweer wist nog niet wat voor stof dat was.

In een woning aan de Kaneelstraat in Almere is een dode gevonden. Het gaat om een van de twee slachtoffers die in het huis werden aangetroffen. Zij zijn vermoedelijk in aanraking gekomen met een giftige stof. Vervolgens werd ook het personeel van het ziekenhuis onwel, waarop de spoedeisende hulp werd ontsmet.

In de Kaneelstraat leek het in eerste instantie te gaan om een koolmonoxidevergiftiging, al hield de brandweer ook rekening met andere scenario’s. De huizen naast de bewuste woning werden ontruimd en de omgeving werd afgezet. De brandweer sprak van een „verdachte situatie”.

Leidsch Dagblad, 9 maart 2014

Geen opmerkingen: